Ett evigt kludd!

Kludd är ett ord jag sällan använder nu. Vet inte om det kanske är skånskt, men det var nog under min tid där nere som det introducerades och därefter användes titt som tätt...

Hur som helst, jakten på rörmokaren igår gick väl sådär. Inget svar i telefonen så jag spelade in ett meddelande och bad honom ringa under dagen. När klockan passerat 16 hade jag som gett upp hoppet men tänkte att ett försök till inte kunde skada. Då svarade han minsann, kors i taket. Inte en antydan till ursäkt dock, förstår inte riktigt hur man inte kan få lite dåligt samvete när man så totalt ignorerar en kund?

Jag fick honom åtminstone till att läsa mailet där och då (det visade sig att han tidigare inte gjort det, trots att det är skickat 11/8), men förklarade att jag verkligen vill ha ett skriftligt svar omgående, så att vi kan sätta igång och beställa det som ska beställas. Han lovade att sätta sig och titta igenom allt och också svara "imorgon", vilket alltså är idag. Så nu är spänningen olidlig. När jag pratade med honom innan semestern skulle han också svara "imorgon", det hände ju inte! 

Torgny har iaf blivit bättre på att svara på mail. Som vi kom överens om i maj har han nu skickat över en tilläggsbeställning då vi vill ha osb-skivor uppsatta på väggarna i skafferiet samt tv-väggarna (en i vardagsrummet och en i sovrummet) för att kunna skruva upp tyngre saker på väggarna utan att de faller ner efter en stund 😉 Vi ska också få extra ljudisolering i sovrunsväggarna, extra bra när man jobbar skift 😊 Så nu ska vi bara printa beställningen, signa, scanna och skicka tillbaka så är den saken ur världen. 

Däremot är han lite lustig, Torgny. Skickar man ett mail med tre frågor (vilket jag gjorde förra veckan och frågorna var något i stil med; 1. Osb-skivor 2. VPB200, pris? 3. Jimmy (rörmokaren), har du pratat med honom än för vi för inte tag i honom?), så får man svar på en, i detta fall fråga 1, medan man överhuvud taget inte nämner de andra. Vet inte hur många gånger vi frågat om varmvattenberedaren som han ska ta fram ett pris på (även den uppgiften fick han på mötet i slutet av maj!), men det är nog bara en gång som hans svar ens berört frågan och då bara att han återkommer. 

Jag hoppas innerligt att vårt hus blir så fint och bra som vi föreställt oss, men kan nog redan nu konstatera att vi inte kommer rekommendera nära och kära här i Umeå-trakten att anlita Myresjö. Sjukt tråkigt faktiskt, när deras säljare är så himla tillmötesgående och proffsig. 

Nu ska jag ta en sväng på gymmet innan det är dags för kvällspass i tornet 😊
Johan Andersson

Hej
Vi bygger också med Myresjöhus men i Stockholm. Vi har en otroligt bra säljare men en byggledare som är ganska usel på att återkoppla via mail, svår att nå, och ringer inte alltid tillbaka.

Tror tyvärr att det beror på att byggledarna kommer från en annan bakgrund än säljarna, där kundrelationer inte funnits eller inte har varit av betydelse. Man får ligga på som tusan och jag rekommenderar många besök på arbetsplatsen för att kontrollera alla ändringar och tillägg som man beställt, så att de också installeras och byggs.

Svar: Hej Johan!

Kul att höra att även ni är mitt uppe i byggandet! När är inflytten planerad för er? :)

Ja, det ligger nog mycket i det du säger, men det är så otroligt frustrerande! Min sambo, som själv är arbetsledare, håller på att bli tokig då hon själv lägger mycket energi på att faktiskt lyssna och förs en dialog med kunderna hon har på sitt jobb, och det blir ju än mer viktigare när man arbetar mot privatpersoner som Myresjö många gånger gör.

Lycka till med allt, och kul att du läser vår blogg :)
Lina & Emmy




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0