Luftspaltskivor nästa projekt

Igår började vi smått montera luftspaltskivorna i taket och även trycka upp lite isolering. Ganska enkelt jobb, men det tar ändå tid, de ska monteras, spikas fast, tejpas och klippas till. 

Jag är inte direkt förvånad, men efter de senaste veckornas jobb där uppe har jag insett att jag är en hopplös snickare... Själva utförandet av saker och ting går ändå ganska bra, men den där jäkla tumstocken...! Och pennan! Jag har ju för tusan skaffat ett par snickarbyxor just för att kunna förvara saker i dem. Gör jag det? Näähä! Jag använder tumstocken/pennan, och sedan lägger/släpper jag den där jag står. Både jag och Lina höll på att bli tokiga när vi höll på med gavlarna, för då var det mkt springande fram och tillbaka mellan sågbordet och väggen... 

Så vi får väl se om jag hinner slita av mig allt hår innan vi är klara där...

Ikväll är Lina på kurs+middag med jobbet så jag tror inte jag kommer jobba ensam. I helgen jobbar jag alla nätterna också så då blir det garanterat inget byggande...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0