Golv - check

Hej!

Nu ska vi se hur detta går, appen har onekligen fått ett heelt uppdaterat utseende, så jag höll knappt på att hitta hit 😜

Midsommarhelgen är nu till ända, och så i stort sett hela den här veckan. Jag sitter på jobbet as we speak, sista passet innan min två veckor långa semester (Lina den lyckosten har fyra!), sweet!

I fredags jobbade vi inget, utan njöt bara av trevligt sällskap, god mat, fint väder, en skön promenad men alla mygg och ett dopp i sjön 😉

På lördagen däremot hanns det med en del. Linas pappa lade golv i båda sovrummen efter att vi fixat det sista med golvvärmen.

Vi andra ägnade oss åt lite småpyssel, gipsning, spackling, slipning och så skruvade vi upp lite kottlingar som saknats i vardagsrummet.

På söndagen fick Rickard den stora äran att byta dörren vi haft i trappen. Då det ju från början var oisolerat och svinkallt på övervåningen satte Myresjö in en ytterdörr. Den var dock dåligt inmätt så det gick inte att sätta dit ett dörrhandtag för att själva trappräcket var i vägen. Därför har vi hittills öppnat dörren med en kniv, men nu har vi alltså en innerdörr med ett tjusigt handtag på plats, amazing! 😃

Jag och Linas mamma tapetserade sedan stora delar av vårt omålade sovrum. Nästan bara fondväggen kvar nu, men där saknas lite spackeljobb på den delen som vi byggde igen på söndagen efter att ha fått golvvärme+golv på plats vid utbyggnaden för rörkanalen.

Tanken var att vi skulle få en dörr på plats till ena sovrummet också, men då måste vi visst lägga golv i vardagsrummet först, och innan dess måste vi gipsa och spackla klart, måla tak och lägga golvvärme. Så det får vänta till semestern.

Ett annat projekt som återstår är listerna. Golvlisterna är inget problem, men taklisterna... Jösses! Vi ska ha hålkälslister och det verkar ju vara ett helvete när mam har snedtak. Så det är också något vi ska försöka ta tag i under ledigheten 😉 den som lever får se om vi lyckas, eller ger upp och tar en genväg med hörnklossar eller nåt...

Här om dagen beställde vi också massa virke till altanen. Inte själva trallen, men allt (förhoppningsvis) till stommen. Så det är ingen risk att vi är sysslolösa de närmaste månaderna heller, uunderbart! 😉👍🏼

Nu ska vi se om jag kan få upp lite bilder även med denna nya app...

Och det konstaterar jag nu att jag inte kan... Det tycks vara lite buggar här för jag har hittat bild-knappen men när man trycker på den blir allt blankt. Återkommer med bilder en annan gång helt enkelt 😉

Imorgon ska jag förresten hem till Göteborg, tills på måndag. Lina ska spendera helgen med sina föräldrar i stugan, medan jag umgås med familjen i några dagar innan det blir hem för att jobba hårt i sisådär 12 dagar 😃

Hmmm, kanske att bilderna kommer in nu ändå?! 👏🏼




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0