Jag ska måla heela världen lilla mammaa 😉

Hello!

Det är tur att bloggens trognaste läsare, tillika min kära svärmor, påminner om att det är längesedan jag skrev sist, så här kommer ett inlägg.

Fasadmålningen börjar ta sig, allt är målat ett varv och ca 2/3 två varv, men resten får nog vänta tills åtminstone ett sovrum är klart däruppe. 



På övervåningen har det spacklats och slipats om vartannat och vi har också fått vår inbyggda hylla/garderob på plats 😃👍🏼 då skorstensröret går upp igenom ena sovrummet var tanken att bygga in det, men vi insåg att vi då skulle få en riktig döyta i hörnet bakom röret, därför valde vi att bygga in en hylla där, eller rättare sagt två, en till varje sovrum 😊 blev väldigt bra tycker vi 😉



Ena sovrummet, röret går till vänster om hyllan.



Andra sovrummet

 På bilderna ovan är det ju som ni ser inte riktigt färdiggipsat, men det är det i dagsläget, även om jag inte har några bilder på det 😜

Så idag har jag gjort debut med rollern och målat taket i ena sovrummet. Blir spännande att se hur det blir när vi får på nästa varv också 😉 Sedan slipade jag det sista i andra sovrummet, och konstaterar att det är ett riktigt skitjobb. Dammigt som tusan och ganska jobbigt. Och så får man ont i axlar och nacke (när man jobbar i taket) 😕 men det blir förhoppningsvis bra i slutändan iaf 😉

Förhoppningen är att Lina ska hinna måla klart taket i sovrum 1 och även ta väggarna ett varv, i helgen. Själv ska jag svänga på flygplan hela dagarna så blir inte mkt målning för mig.


Lite dåligt ljus, men taket är målat ett varv 👍🏼





Svettigt och dammigt = dålig kombination 😜



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0