Två åskmoln

Ja, det har varit en sådan kväll. 

Planen för dagen var solklar, jag var ledig så uträttade en massa ärenden (fixade lite småsaker på Beijer, handlade lite inför midsommar och köpte rullgardiner till sovrummen där uppe 😉). Och så målade jag förstås våra gröna trianglar 😉 

När Lina kom hem skulle vi lägga klart golvvärmeplåtarna i båda rummen och dra slangarna så att det var klart för Rickard att lägga golv på lördag. 

Det sket sig kan man väl lugnt säga. Vi lyckades ta mig tusan inte få röret genom tomröret från rummet till fördelarskåpet. Vi kom ganska långt ibland, men sedan tog det tvärstopp! Såå otroligt frustrerande! Vi provade t.o.m. att smörja in röret med glidmedel, men inte heller då tittade det fram i andra änden! 😤

Efter några försök kom jag på att vi ju har en snöre/vajer som parabolinstallatören lämnade. Jag tänkte att det borde vara lättare att dra igenom, och att vi sedan kunde fästa röret och dra tillbaka alltihop. Men icke, inte ens den tunna vajern tog sig fram!

Det svors helt enkelt en del ikväll, och till slut gav vi upp. Jag vände mig (som alltid när vi stöter på patrull) till byggahus-forumet för att söka råd. Fick direkt tips om att fasa röret ordentligt, uppåt en halvmeter. Efter att ha fått förklarat lite närmre hur han menade gav sig Lina upp för att skära till det. Det verkar också ta sig fram lättare i röret nu, men hon hade helt enkelt inte mer energi att lägga på den saken idag, det blir mitt uppdrag imorgon... Doomed to fail? 😜

Målningen går ju iaf bra, nu ska bara de ljusaste trianglarna målas ett varv till, sen är det klart! 😃 Dock har vi fått lite sprickor i taket, i båda rummen, vilket känns surt som tusan. Det är bara skarvarna vid skivornas kortsidor som spricker så vete tusan vad vi gjort för fel...?! Men, som jag alltid säger till Lina när saker inte blir perfekta: "det är ju ändå lite charmigt"! 😜 Lina hatar det. Men vad tusan, när våra barn ser den där sprickan om tio år så påminns de ju onekligen att det är deras amatör-mammor som byggt hela stället! 😜😂






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0